Tijdens de vernelde opleiding Mediavormgever (3 jaar in plaats van 4) leer je verschillende media-uitingen vormgeven en maken. Welke dat zijn? Je kunt beter vragen: welke niet! Je gaat aan de slag met: video’s, infographics, social media posts, advertenties, motion graphics, banners, games, apps of websites, clips, (digitale) tijdschriften, (moving/interactieve) billboards, vlaggen, productverpakkingen, visitekaartjes, posters en kranten.
Voordat je tot een eindproduct komt, gaat er natuurlijk een heel proces aan vooraf. Tijdens deze opleiding doorloop je dit proces van a tot z. Van klantvraag en idee-ontwikkeling tot prototyping en presenteren.
Je doet projecten waarbij je met een groepje werkt. Iedereen heeft daarin een andere rol. Dat is superleuk, want tijdens deze projecten voelt het alsof je écht in een bedrijf aan het werk bent. Aan het eind van het project is het de bedoeling dat je goed uitziend product overhoudt dat perfect afgestemd is met de opdrachtgever.
Samenvattend ligt de focus bij de opleiding Mediavormgever op:
• Onderzoeken
• Concept/vertalen
• Vormgeven
• Realiseren
• Presenteren
• Professionaliseren
Ook ben je volop aan het experimenteren en werk je in je designs met de nieuwste technologie zoals Generative Artificial Intelligence (beeld- en tekstgenerators).